Regulamin
1. Serwis internetowy/Usługodawca – serwis internetowy dostępny pod adresem niniejszej strony będący jednocześnie Usługodawcą. Właścicielem Serwisu Internetowego jest AV.Net Sieci Audiowizualne Sp. z o.o., wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000122379. Jesteśmy zarejestrowani pod numerem NIP: 634-24-67-098, Regon: 277858679.
2. Adres Właściciela – ilekroć w OWW jest mowa o adresie Właściciela rozumie się przez to następujące dane:
a) siedzibę: ul. Ostrobramska 104/38 04-118 Warszawa
b) adres mailowy: proav@av.net.pl ; dystrybucja@av.net.pl
4. Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą, posiadająca zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą, zawierająca z Serwisem umowę na zasadach B2B.
5. Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną oraz stacjonarną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy (Klienta) za pośrednictwem niniejszego Serwisu internetowego
6. Produkt: Przedmiot z oferty lub cennika Sprzedawcy
7. Umowa: umowa zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym na sprzedaż lub dostawę towarów
8. Usługa transportowa: dostarczenie zamówionych towarów pod wskazany adres
9. Cena: wartość netto bez podatków i opłat, wyrażona w pln za określoną jednostkę towaru
10. Dzień roboczy: dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy
11. RODO- Rozporządzenie Rady UE 2016/679 (z dnia 27 kwietnia 2016 r. Dz. Urz. UE.L. Nr 119)
1. Serwis internetowy niniejszym oświadcza, że zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Usługobiorcy w sposób rzetelny i odpowiadający obowiązującym przepisom prawa, zasadom współżycia społecznego oraz w sposób uregulowany w tym OWW.
2. Serwis świadczy usługi i kieruje swoją ofertę wyłącznie do Przedsiębiorców
3. Usługodawca oświadcza, że w związku z wejściem w życie w całej Europie rozporządzenia prawnego (z transpozycją dyrektywy (UE) 2019/2161 do prawa krajowego) dotyczącego opinii: przedsiębiorcy, którzy udostępniają opinie, muszą poinformować, czy i w jaki sposób zapewniono, aby publikowane opinie pochodziły od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go nabyli. Środki podjęte w tym celu muszą być konkretnie wymienione.
4. Oświadczamy że opinie zamieszczone na naszej stronie pochodzą od rzeczywistych klientów którzy korzystali z naszych usług. Przewidujemy możliwość importowania opinii zamieszczonych w zakładce Google w dziale wizytówki naszej firmy. Dopełniamy wszelkich formalności i starań by opinie były rzeczywiste i odpowiadały prawdzie a te wystawione nienależycie były usuwane.
5. Obowiązkowe podstawy prawne w/w uregulowań:
a) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z dnia 27 listopada 2019 r. zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE oraz 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta, OJ L 328, 18.12.2019, s. 7–28.
b) Fałszowanie opinii w internecie – doświadczenia konsumentów, na podstawie badania PBS Sp. z o.o. na zlecenie UOKIK, publikacja dostępna https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=17411
c) Dyrektywa 2005/29/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 maja 2005 r. dotycząca nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym oraz zmieniająca dyrektywę Rady 84/450/EWG, dyrektywy 97/7/WE, 98/27/WE i 2002/65/WE Parlamentu Europejskiego i Rady oraz rozporządzenie (WE) nr 2006/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady („Dyrektywa o nieuczciwych praktykach handlowych”) (OJ L 149, 11.6.2005, p. 22–39, z późn. zmianami).
d) Zawiadomienie Komisji – Wytyczne dotyczące wykładni i stosowania dyrektywy 2005/29/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącej nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym, OJ C 526, 29.12.2021, s. 1–129.
e) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów, zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywę 1999/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady oraz uchylająca dyrektywę Rady 85/577/EWG i dyrektywę 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (OJ L 304, 22.11.2011, p. 64–88, z późn. zmianami).
6. Serwis internetowy oświadcza, że przestrzega wszelkich wymaganych zasad ochrony danych osobowych Usługobiorców jakie są przewidziane między innymi Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz zgodnie z przepisami RODO. Usługobiorca wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie przez Serwis internetowy danych osobowych wyłącznie w celu bezpośrednio związanym z realizacją zadań serwisu. Szczegółowe warunki gromadzenia, przetwarzania oraz ochrony danych osobowych przez Serwis internetowy określone zostały w „Polityce prywatności” Serwisu internetowego.
7. Użytkownik ma możliwość zapoznania się z OWW, akceptując ich treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu. Do korzystania z Serwisu internetowego konieczna jest akceptacja postanowień OWW.
8. Administratorem danych osobowych jest Serwis internetowy, a dane te podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz zgodnie z przepisami RODO.
9. Administrator danych stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę danych osobowych miarodajnie do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną. Przede wszystkim chroni dane przed ich udostępnieniem, zabraniem, przetwarzaniem, utratą, zmianą uszkodzeniem lub zniszczeniem przez osoby do tego nieuprawnione.
10. Każdej osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo do:
a) nadzorowania i kontroli przetwarzania danych osobowych, dla których Serwis internetowy prowadzi zbiór danych Użytkowników w/w Serwisu internetowego;
b) uzyskania wyczerpującej informacji, czy taki zbiór istnieje i jest prowadzony przez Serwis internetowy;
c) ustalenia kto jest administratorem danych, ustalenia jego adresu, siedziby, nazwy, w sytuacji gdy administratorem jest osoba fizyczna do ustalenia jej imienia i nazwiska oraz miejsca zamieszkania;
d) uzyskania informacji w powszechnie zrozumiałej formie treści tych danych;
e) poznania źródła, z którego pochodzą dane, które jej dotyczą, chyba że administrator danych jest zobowiązany do zachowania w tym zakresie w tajemnicy informacji niejawnych lub zachowania tajemnicy zawodowej;
f) żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego zawieszenia lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
11. Użytkownikowi zgodnie z punktem 10 przysługuje prawo wglądu w treść przetwarzanych danych osobowych, ich poprawiania, a także żądania usunięcia tych danych. Administrator danych osobowych jest obowiązany, do uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych, czasowego lub stałego wstrzymania przetwarzania lub ich usunięcia ze zbioru na bieżąco i od razu po zgłoszeniu, chyba że żądanie dotyczy danych osobowych, co do których tryb ich uzupełnienia, uaktualnienia lub sprostowania określają odrębne przepisy prawa w tym ustawy.
12. Usługobiorca korzystający z Usług Serwisu internetowego, zobowiązany jest do przestrzegania niniejszych OWW w zakresie jaki jest niezbędny do realizacji zadań Serwisu i w zakresie który nie jest sprzeczny z obowiązującym prawem oraz z zasadami współżycia społecznego.
13. Usługodawca jest uprawniony do udostępnienia uprawnionym organom państwowym treści, materiałów oraz danych, w tym adresów IP Usługobiorców, którzy korzystali z Serwisu w określony sposób, w szczególności, gdy jest to niezbędne w celu zapobiegania lub ścigania przestępstw. W takiej sytuacji Usługodawca nie odpowiada także za ewentualne zablokowanie dostępu do określonych danych i informacji.
14. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobowo działalność gospodarczą, jeśli dokona zakupu, który nie ma związku z prowadzoną przez niego działalnością posiada prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od momentu objęcia Towaru w posiadanie przez Klienta lub osobę trzecią przez niego wskazaną inną niż przewoźnik.
15. Przepisy dotyczące konsumenta, (z wyjątkiem art. 558 § 1 zdanie drugie kodeksu cywilnego), stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
16. Weryfikacja tego, czy dana czynność ma zawodowy charakter, będzie odbywać się w oparciu o CEiDG — Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej — a konkretnie o wpisane tam kody PKD określające rodzaje działalności gospodarczej.
17. Przepisy dotyczące konsumenta, zawarte w art. 385(1)-385(3) k.c. [dotyczących niedozwolonych postanowień umownych] stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
18. Przedsiębiorcy prowadzący jednoosobowo działalność gospodarczą nadal nie będą mogli korzystać z pomocy instytucji wspierających konsumentów w ochronie ich praw, w tym z pomocy Powiatowych/Miejskich Rzeczników Konsumenta czy UOKIK.
19. Usługodawca może udostępnić Klientowi za pośrednictwem Strony Internetowej Serwisu możliwość nieodpłatną usługę Newsletter z informacjami dotyczącymi oferty.
20. W ramach usługi Newsletter, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej (adres e-mail), wysyłana jest przez Usługodawcę informacja w formie wiadomości e-mail, zwana dalej „Newsletterem”.
21. Zamówienie usługi Newsletter następuje poprzez dokonanie przez Klienta następujących czynności rejestracyjnych na stronie internetowej Serwisu w polu „Newsletter”
a. podanie adresu poczty elektronicznej (adresu e-mail) Klienta w formularzu zamieszczonym na stronie internetowej,
b. wyrażenie zgody na otrzymywanie wiadomości typu Newsletter,
c. zaznaczenie check-box’a oznaczającego potwierdzenie zapoznania się z OWW Serwisu i akceptację treści,
d. naciśnięcie (kliknięcie) na przycisk „Zapisz się”,
e. kliknięcie linku potwierdzającego rejestrację zamieszczonego w przesłanej wiadomości elektronicznej o tytule „Potwierdzenie subskrypcji newslettera ze strony”.
22. Kliknięcie w link potwierdzający rejestrację powoduje dodanie adresu poczty elektronicznej Klienta (adresu e-mail) do listy e-mailingowej. Adres poczty elektronicznej Klienta (adres e-mail) będzie wykorzystywany w celu wysyłania Klientowi Newsletterów.
23. Podanie w formularzu, podczas czynności rejestracyjnych, adresu poczty elektronicznej (adresu e-mail) Klienta jest niezbędne do świadczenia usługi Newsletter.
24. Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, zmienić wskazany uprzednio adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który wysyłany jest Newsletter lub zrezygnować z dotychczas świadczonej usługi Newsletter poprzez naciśnięcie (kliknięcie) na link „Anulowanie subskrypcji Newslettera” umieszczony w stopce każdego Newslettera.
1. Niniejszy Serwis internetowy świadczy usługi za pomocą drogi elektronicznej.
2. Usługa określona w pkt. 1 wymaga dostępu do sieci internetowej.
3. Korzystając z serwisu, klient wyraża zgodę na przekazanie danych kontaktowych do dalszych podwykonawców, którzy zajmują się sprzedażą i montażem urządzeń, którymi Klient jest zainteresowany, w szczególności podczas dokonywania porównania. Podstawą przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora.
4. Korzystać z Serwisu internetowego można 24 godz. na dobę 7 dni w tygodniu. Serwis internetowy zastrzega sobie prawo do wykonywania przerw technicznych celem poprawy funkcjonalności Serwisu oraz naprawy błędów.
5. Każdemu Użytkownikowi przysługuje uprawnienie do złożenia bezpłatnego zapytania ofertowego, które następuje poprzez wypełnienie oraz wysłanie przez Użytkownika Formularza. Użytkownik może złożyć dowolną ilość zapytań ofertowych, bez obowiązku poniesienia z tego tytułu jakiejkolwiek opłaty.
6. Wszystkie wysyłki towaru są realizowane przez firmy kurierskie, z którymi współpracuje Usługodawca. Istnieje także możliwość przekazania towaru przewoźnikowi wybranemu przez Odbiorcę.
7. Sprzedawca nie udostępnia możliwości odbioru osobistego.
8. W momencie opuszczenia magazynu Dostawcy ryzyko utraty lub/i uszkodzenia towaru przechodzi na Odbiorcę. Sprzedający odpowiada za dostarczenie towaru do konkretnego miejsca, ale za rozładunek odpowiedzialny jest Odbiorca.
9. W przypadku dostaw kurierskich Odbiorca jest zobowiązany do dokładnego sprawdzenia w obecności przewoźnika stanu przesyłki pod kątem jakości (stan opakowania) oraz zawartości (ilość i asortyment). Jakiekolwiek zastrzeżenia i uwagi, tj. uszkodzenie, niekompletność itp. Odbiorca zgłasza od razu Kurierowi, z którym spisuje protokół szkody.
10. Podstawą do zgłaszania reklamacji związanej z dowozem towaru jest protokół, spisany bezpośrednio po dostawie, przy przewoźniku.
11. Niezwłocznie po sporządzeniu protokołu Odbiorca wysyła skan dokumentu bezpośrednio do Dostawcy na adres mailowy wskazany w par. 1. W celu otrzymania dalszych instrukcji. Z kolei odbiór towaru przez Kontrahenta bez natychmiastowego zgłoszenia zastrzeżeń, traktowany jest jako dostawa dostarczona prawidłowo.
12. Niedozwolone jest posługiwanie się przez Użytkownika przy wypełnieniu Formularza nieprawdziwymi danymi osobowymi lub kontaktowymi, w tym danymi nienależącymi do Użytkownika.
13. W przypadku, gdy Zapytanie Użytkownika jest niekompletne lub nieprecyzyjne, w związku z czym Administrator nie może nadać Zapytaniu biegu, Administrator może skontaktować się z Użytkownikiem telefonicznie lub za pośrednictwem wiadomości e-mail, w celu uzupełnienia lub doprecyzowania. W takim przypadku termin na przekazanie Zapytania Podmiotom współpracującym biegnie od dnia uzyskania przez Administratora pełnych informacji umożliwiających nadanie biegu Zapytaniu.
14. Zgodnie z art. 8 ust. 2 RODO, administrator, uwzględniając dostępną technologię, podejmuje rozsądne starania, by zweryfikować, czy osoba sprawująca władzę rodzicielską lub opiekę nad dzieckiem (poniżej 16 lat) wyraziła zgodę lub ją zaaprobowała.
15. Wymagania niezbędne do korzystania z usług Serwisu internetowego :
a) urządzenie z dostępem do sieci Internet,
b) przeglądarka internetowa obsługująca pliki Cookies, na przykład:
? Internet Explorer w wersji 8.0 lub nowszej z włączoną obsługą ActiveX, JavaScript i Cookies lub
? Mozilla Firefox w wersji 22.0 lub nowszej z włączoną obsługą apletów Javy, JavaScript i cookies lub
? Google Chrome w wersji 28.0 lub nowszej z włączoną obsługą apletów Javy, JavaScript i cookies lub
? Opera w wersji 12.0 lub nowszej z włączoną obsługą apletów Javy, JavaScript i cookies lub
? Apple Safari 5.0 lub nowszej z włączoną obsługą apletów Javy, JavaScript i cookies;
c) dostęp do poczty elektronicznej typu e-mail.
16. Koszty związane z dostępem do sieci Internet i transmisją danych ponoszone są wyłącznie przez Użytkownika zgodnie z taryfą swojego dostawcy z którym Użytkownik podpisał umowę o świadczenie usług internetowych.
§4 Warunki umowy handlowej1. Po kontakcie z Klientem, Usługodawca prześle za pomocą ustalonego kanału kontaktu ofertę. Oferta na produkt w oczekiwanej specyfikacji, ma termin obowiązywania od 7 do 30 dni, po czym traci ważność, co jest każdorazowo określone w jej treści.
2. Jeżeli Odbiorca w ustalonym czasie zdecyduje się na złożenie zamówienia, wysyłając informację poprzez wiadomość email, Usługodawca potwierdza przyjęcie zlecenia do realizacji w ciągu 3 dni. Umowa zostaje zawarta dopiero w przypadku potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji.
3. Usługodawca realizuje potwierdzone zlecenie i wyślę towar wyłącznie na podstawie dostarczonych przez klienta informacji.
4. Z uwagi na fakt, że niektóre zamówienia mogą być zamówieniami zindywidualizowanymi, nieprefabrykowanymi, wymagającymi indywidualnego projektu, w przypadku zaproponowania przez Odbiorcę zmian w projekcie już na etapie realizacji zlecenia, ponosi On wszelkie koszty z tym związane.
5. Na etapie realizacji Usługodawca prawo do anulowania zlecenia czyli niewykonania umowy, w przypadku zaistnienia sytuacji szczególnych, niezależnych od Usługodawcy, czyli np. wycofanie danego modelu z produkcji. W takiej sytuacji Usługodawca zwraca całość wpłaconej kwoty.
6. Odbiorca nie ma prawa odstąpienia od umowy oraz zwrotu, a nieuzasadnione przesyłki odsyłane są z powrotem na koszt Odbiorcy (również w przypadku dostawy częściowej), chyba że Sprzedawca wyrazi zgodę na piśmie na odstąpienie od umowy.
7. Wszystkie ceny podawane w ofertach wyrażone są w PLN i nie zawierają podatku VAT oraz obowiązują w terminie podawanym w każdej indywidualnej ofercie. Ceny nie zawierają kosztów transport, opakowania, konfekcji itp.
8. Płatność za towar następuje w formie przedpłaty, na podstawie faktury pro forma.
9. W przypadku instytucji publicznych termin płatności wynosi 7 dni.
10. Za chwilę dokonania płatności uznaje się moment zaksięgowania należności na rachunku bankowym Sprzedawcy.
11. Reklamacje i inne zgłoszenia nie zwalniają Odbiorcy z obowiązku zapłaty za towar.
12. Po upływie terminu płatności Sprzedawca może naliczyć opłaty oraz ustawowe odsetki.
13. Przy braku reakcji na wezwania do zapłaty, należność zostanie przekazana do egzekucji.
14. W czasie zalegania Odbiorcy z płatnością, Usługodawca ma prawo wstrzymać kolejne dostawy aż do momentu uregulowania całej należności lub nawet odstąpić od wszystkich umów zawartych z tym kontrahentem bez wyznaczania dodatkowego terminu.
15. Usługodawca realizuje zamówienia w terminach podanych w indywidualnych ofertach. Dokładamy wszelkich starań aby realizacje odbywały się w możliwie najkrótszym czasie. Dostawca zastrzega sobie prawo do zmiany terminu realizacji zamówienia bez odszkodowania, powiadamiając jednocześnie o zaistniałych okolicznościach.
1. Usługobiorca ma prawo do składania reklamacji w zakresie Usług świadczonych przez Usługodawcę w ramach Serwisu internetowego.
2. Podmiotem uprawnionym do rozpatrywania reklamacji jest Usługodawca.
3. Reklamacje powinny być przesyłane na adres znajdujący się paragrafie 1 pkt 3 w formie pisemnej lub elektronicznej (wiadomość mailowa w polu temat wiadomości powinna zawierać słowo: "reklamacja") i powinny zawierać:
? przedmiot reklamacji oraz uzasadnienie reklamacji, wskazanie i opisanie niezbędnych okoliczności,
? oznaczenie Usługobiorcy (imię, nazwisko, adres, adres e-mail).
4. Powyższe przesłanki stanowią warunek obligatoryjny rozpatrzenia przez Usługodawcę reklamacji.
5. Reklamacje będą rozpatrywane przez Usługodawcę w ciągu 14 dni od ich otrzymania. Decyzja Usługodawcy dotycząca reklamacji będzie przekazywana Usługobiorcy na adres e-mail wskazany w reklamacji lub adres wskazany w korespondencji listownej
6. W ramach swojej działalności Usługodawca udziela Klientowi gwarancji jakościowej sprzedanych towarów przez okres 6 miesięcy, licząc od daty wydania towaru Odbiorcy.
7. W terminie 7 dni od ujawnienia wady, Odbiorca jest zobowiązany do przesłania formularza reklamacyjnego na adres mailowy Właściciela Serwisu. Rozpatrywane będą wyłącznie zgłoszenia reklamacyjne wysłane na powyższy adres. W zgłoszeniu muszą się znaleźć następujące dane:
- numer i data wystawienia faktury zakupu;
- szczegółowy opis wady reklamowanego towaru;
- ilość wadliwych produktów;
8. Niedotrzymanie powyżej określonego terminu 7 dni może skutkować utratą gwarancji.
9. Dostawca zastrzega sobie prawo do rozpatrzenia reklamacji w trybie zdalnym, jednakże wymagać to będzie udostępnienia przez Odbiorcę zdjęć reklamowanego towaru.
1. Serwis internetowy nie odpowiada za treści (zarówno słowne jak i graficzne) udostępniane przez Użytkowników. W przypadku roszczeń osób trzecich związanych z naruszeniem praw autorskich, praw pokrewnych lub innych przysługujących im praw, Serwis będzie kierował je niezwłocznie do Usługobiorcy jako podmiotu odpowiedzialnego za treści, a Usługobiorca przyjmie te roszczenia i w tym zakresie zwolni od odpowiedzialności Serwis internetowy.
2. Zgodnie z przepisami prawa Twórcy, którego autorskie prawa osobiste zostały naruszone bądź zagrożone, przysługuje Mu przede wszystkim roszczenie o zaniechanie tego działania, o przywrócenie stanu poprzedniego. Jeśli działanie, które wywołało naruszenie, było zawinione Twórca może domagać się zasądzenia zadośćuczynienia za doznaną krzywdę lub zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na wskazany cel społeczny.
3. Zamieszczając ewentualne treści oraz udostępniając je Usługobiorca dobrowolnie je rozpowszechnia. Serwis internetowy nie jest dostawcą treści i w żaden sposób nie utożsamia się z nimi, jest jedynie podmiotem, który udostępnia zasoby teleinformatyczne. Usługobiorca oświadcza, że:
a) jest uprawniony do korzystania i udostępniania zamieszczanych przez siebie treści autorskich praw majątkowych, praw własności przemysłowej lub praw pokrewnych;
b) umieszczenie oraz udostępnienie w ramach usług, danych osobowych, wizerunku, informacji dotyczących innych osób niż Usługobiorca odbyło się w sposób zgodny z prawem, dobrowolny oraz za zgodą właścicieli treści, których one dotyczą;
4. Usługobiorca nie jest uprawniony do:
a) zamieszczania danych osobowych osób trzecich, rozpowszechniania wizerunku bez wymaganego zezwolenia lub zgody osoby trzeciej której dane te dotyczą;
b) zamieszczania treści o charakterze reklamowym i lub promocyjnym, niezgodny z celem działalności Serwisu internetowego.
5. Usługodawca dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia prawidłowego działania Serwisów i jego dostępności przez całą dobę, nie ponosi jednak odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wynikające z nieprawidłowego funkcjonowania Serwisów ze względów technicznych.
6. Serwis internetowy nie odpowiada również za ewentualne szkody urz��dzeń które korzystają z serwisu, restart urządzenia albo utrata danych na urządzeniu.
7. Usługodawca nie świadczy usług archiwizowania plików, danych lub informacji podawanych przez Usługobiorcę.
8. W przypadku naruszenia OWW przez Usługobiorcę, Usługodawca może zawiesić świadczenie usług bądź rozwiązać ze skutkiem natychmiastowym umowę z Klientem poprzez wyłączenie/usunięcie aktywnych usług. W tej sytuacji Usługobiorcy nie przysługuje prawo do zwrotu żadnej z opłat poniesionych na rzecz Usługodawcy.
9. Usługodawca nie udziela Usługobiorcy jakiejkolwiek gwarancji ani wyraźnej, ani domniemanej, co do efektów i przydatności do określonych zastosowań oferty handlowej oraz jakości i ekonomicznych rezultatów działania oferty.
10. Usługodawca nie ponosi również odpowiedzialności za działania bądź zaniechania Usługobiorców, ani za nienależyte wykonanie bądź niewykonanie przez nich umów zawartych przez nich z Klientami w szczególności nie ponosi odpowiedzialności za jakość, bezpieczeństwo, legalność, prawdziwość i rzetelność informacji podawanych przez Usługobiorców. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nie zawarcie przez Odwiedzających umowy z Usługobiorcami a w szczególności związane z dokonanymi rezerwacjami, zapytaniami czy zawartymi umowami.
11. Usługodawca zastrzega sobie prawo do:
? zmiany parametrów i funkcjonalności Kont Usługobiorców;
? cech użytkowych i możliwości Serwisu, w szczególności zakresu oraz rodzaju Usług i jego funkcjonalności;
? okresowego wyłączenia Serwisu, związanego w szczególności z jego modyfikacją, konserwacją i naprawą;
? usunięcia z ważnych powodów całej zawartości serwerów Serwisów lub całkowitego zaprzestania świadczenia Usług, po uprzednim powiadomieniu Użytkowników na stronach Serwisu;
? zaprzestania świadczenia Usług w ramach Serwisu w stosunku do Usługobiorcy,
który narusza postanowienia OWW.
1. Informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur udostępniane są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników Konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona Konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php, www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
2. Usługobiorca posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia swoich roszczeń:
3. zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu.
4. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce tylko i wyłącznie gdy obie strony sporu tj Serwis internetowy i Usługobiorca wyrażą na to zgodę.
1. Regulację i postanowienia w niniejszym paragrafie dotyczą tylko i wyłącznie Klientów i Usługobiorców niekorzystających z ochrony konsumenckiej (zakup o charakterze zawodowym).
2. W wypadku klientów będących usługobiorcami i nie będących jednocześnie konsumentami usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym nawet bez wskazywania przyczyn, pod warunkiem że wysłał klientowi stosowne oświadczenie.
3. Serwis internetowy informuje, że zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność z tytułu rękojmi za produkt/usługę wobec klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
4. Odpowiedzialność Serwisu internetowego jest ograniczona w ramach pojedynczego roszczenia, jak i za wszystkie roszczenia w sumie, do wysokości 100 zł netto. Serwis internetowy ponosi odpowiedzialność tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.
5. Wszelkie spory między Serwisem internetowym a Usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Serwisu internetowego.
§9 Postanowienia końcowe
1. Serwis internetowy honoruje wszelkie prawa Użytkowników przewidziane w przepisach obowiązującego prawa.
2. Strony zobowiązują się nie ujawniać bez pisemnej zgody drugiej Strony treści zawieranych umów jakichkolwiek informacji handlowych, technicznych, organizacyjnych, operacyjnych w związku z nią ujawnionych osobom trzecim, chyba, że informacje te są potrzebne do realizacji zamówienia. Strony zobowiązują się do podjęcia niezbędnych działań w celu zachowania poufności wyżej wymienionych informacji. Postanowienie to nie jest ograniczone w czasie.
3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań jeżeli takie niewykonanie lub nienależyte wykonanie wyniknęło na skutek działania siły wyższej. Za siłę wyższą uważane będą wszelkie zdarzenia nie dające się przewidzieć w chwili zawierania umowy, na które żadna ze Stron nie ma wpływu, w szczególności wojna, zamieszki, powódź, pożar, huragan, nawałnica, trzęsienie ziemi i inne klęski żywiołowe, udokumentowane przerwy w dostawach prądu, strajki i inne podobne zdarzenia, w wyniku których wykonanie Umowy przez Usługodawcę jest niemożliwe lub niewspółmiernie kosztowne w stosunku do niedostarczonego Towaru.
4. Jeśli obowiązujące prawo przyznaje Klientom będącym konsumentami korzystniejsze obowiązkowe i wymagane prawem uregulowania niż te, które są zawarte w niniejszym OWW, odpowiednie postanowienia OWW są bezpośrednio zastępowane przez konkretne normy obowiązującego prawa i tym samym są wiążące dla w/w właściciela.
5. Wszelkie treści zamieszczone na stronie Serwisu internetowego (wliczając w to grafikę, teksty, układ stron i logotypy) korzystają z ochrony przewidzianej dla praw autorskich i są wyłączną własnością Serwisu. Wykorzystywanie tych treści bez pisemnej zgody Serwisu skutkuje odpowiedzialnością cywilną oraz karną.
6. Naruszenie naszych praw autorskich będzie surowo karane.
7. Państwa dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania – w sytuacji wyrażenia zgody.
8. W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego OWW mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
9. Serwis internetowy zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian OWW z ważnych przyczyn to jest:
a) zmiany przepisów prawa;
b) zmiany sposobu świadczenia usług drogą elektroniczną objętym OWW,
c) zmiany danych Serwisu, w tym adresu poczty elektronicznej, numeru telefonu.
10. Zmiany OWW nie mają wpływu na Usługi już realizowane bądź zrealizowane, do nich zastosowanie ma OWW obowiązującym w chwili przystąpienia do Usług Serwisu internetowego. Serwis internetowy o zamierzonej zmianie informuje na stronie co najmniej na 30 dni wcześniej. W przypadku braku akceptacji zmienionego OWW Usługobiorcy mogą w terminie 30 dni od dnia otrzymania wiadomości wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym.
11. Spory powstałe w wyniku świadczenia usług na podstawie niniejszego OWW zostaną poddane pod rozstrzygnięcie Sądowi Powszechnemu według wyboru Usługobiorcy będącego jednocześnie konsumentem, zgodnie z właściwymi przepisami prawa Polskiego.
12. Załączniki do OWW stanowią jego integralną część.
13. Usługobiorcy w/w Serwisu mogą uzyskać dostęp do niniejszego OWW w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk, komercyjne wykorzystanie podlega jednak ochronie Kancelarii Prawnej LEGATO.
14. OWW wchodzi w życie z dniem 7.11.2025
Właścicielem wszystkich materialnych praw autorskich do wzorca niniejszego OWW jest Kancelaria Prawna LEGATO, która udzieliła niniejszemu serwisowi niewyłącznego i niezbywalnego prawa do wykorzystywania tego OWW do celów związanych z własną działalnością handlową w Internecie oraz rozciąga ochronę prawną na w/w dokument na czas trwania umowy. Kopiowanie oraz rozpowszechnianie wzorca niniejszego OWW bez zgody Kancelarii Prawnej LEGATO jest zabronione i może podlegać odpowiedzialności zarówno karnej jak i cywilnej. Osoby zainteresowane mogą dowiedzieć się więcej o możliwości korzystania z wzorca OWWu na stronie http://www.kancelaria-legato.pl